אוזניים גדולות או בולטות

אוזניים גדולות או בולטות הם דבר מאד משפיע בחברה הישראלית ובכלל, למעשה בין 3%-5% מכלל הציבור מתמודד עם בעיית אוזניים בולטות או גדולות אך הנתונים מספקים אור גדול בנושא שכן אחוז גבוה מהם פונים לקבלת ייעוץ לניתוח הצמדת אוזניים או תיקון כל שהוא באסתטיקת האוזניים.

הגיע הזמן להודות בזה, ואם אתם מזדהים עם המשפט הבא, אתם בהחלט במקום הנכון: אוזניים גדולות הן בעיה קוסמטית רצינית שעשויה להוביל ללעג ולבדיחות מצד הסביבה, בטח בגיל צעיר יחסית. אנשים שיש להם אוזניים גדולות סובלים מביטחון עצמי ירוד ומרגישים בושה גדולה בכל הקשור למראה הכללי שלהם, מה שמסביר מדוע הצמדת אוזניים הפכה לאחד הניתוחים הפלסטיים הפופולריים ביותר. מצד אחד זהו ניתוח אסתטי לכל דבר, אך מצד שני – המשמעות הפסיכולוגית והנפשית היא רבה.

 

למעשה, אוזניים גדולות או בולטות הן תוצאה של תופעה שבה קצוות האוזן מקופים כלפי מעלה או מטה, או כאשר האוזניים פשוט אינן סימטריות או בולטות כלפי חוץ וייתכן גם שמדובר במום מלידה או מתאונה. החדשות הטובות הן, כאמור, שיש לכך פתרון כירורגי שמתאים מעט בכל גיל.

אוזניים גדולות או בולטות

אוזניים גדולות או בולטות – טיפול מגיל צעיר

כבר בגיל קטן יחסית ניתן לבצע ניתוח הצמדת אוזניים. בגיל ארבע האוזניים כבר מפותחות היטב וזוהי הנקודה הראשונה שבה אפשר להחליט על ניתוח. הורים רבים שמעוניינים לחסוך מילדיהם חיים שלמים של הצקות ולעג עשויים לבחור לבצע את הניתוח כבר בשלב הזה, לפני שהילד יגיע לבית הספר ויתמודד עם הילדים האחרים ועם ההלצות שלהם על חשבונו. זה אולי נראה קצת קיצוני לחלק מהאנשים, אבל רק מי שגדל עם אוזניים גדולות או בולטות יבין את זה ואולי אף יתהה מדוע לא עבר את הניתוח כשהיה צעיר יותר. בסופו של יום מדובר בניתוח נפוץ ופשוט יחסית, שמתקיים כמובן בחדר הניתוח ותחת פיקוחו ואישורו של משרד הבריאות.

 

ילדים יעברו הרדמה כללית בעוד מבוגרים יסתפקו בהרדמה מקומית בלבד, ובמרבית המקרים אף אין צורך באשפוז כלשהו, אלא המטופל ישוחרר לביתו כ-8 שעות לאחר תום הניתוח. מהיר ביותר, חייבים להודות.

הניתוח עצמו

ניתוח פלסטי להצמדת אוזניים נמשך בין שעה לשלוש שעות בסך הכל, ובמהלך הניתוח עצמו יתבצע חיתוך נסתר מאחורי האוזן, כזה שיחשוף את הסחוס ויאפשר למנתח לעצב את מראה האוזן מחדש. ככל שיידרש ובהתאם למצב האוזן יבוצעו חתכים ותפרים שונים, באוזן אחת או בשתי האוזניים, לפי הצורך.

 

סביר להניח שאתם חוששים מפני הסיכונים הטמונים בניתוח פלסטי שכזה, והחשש מובן משום שאכן מדובר בהליך כירורגי, אך הסיכון הוא מינימלי כאשר הניתוח מתבצע בידיים מקצועיות ומנוסות. ככל ניתוח אחר יש חשש לדימומים או לזיהומים וגם להצטברות של נוזלים תחת העור. אנטיביוטיקה שתילקח מראש תעזור למנוע את המקרים הללו. כך שבאופן כללי אפשר להסכים שהניתוח הזה פשוט למדי, עם סיכונים מועטים ונדירים, והעובדה הזו הופכת אותו לניתוח אטרקטיבי מאוד בקרב אנשים שרגילים להצקות מצד החברה, הצקות שבסופו של דבר משפיעות על הביטחון העצמי.

מפסיקים להסתתר

בעוד נערות ונשים יכולות להסתיר את האוזניים הגדולות שלהן באמצעות שיערן הארוך, הרי שלגברים זוהי משימה מאתגרת יותר. שני המינים בוודאי יעידו על כינויי הגנאי שליוו את ילדותם, כאשר הילדים בשכונה ובכיתה המציאו כינויים מקוריים יותר ופחות למי שאוזניו היו גדולות ובולטות יותר, וברשימת הכינויים הללו נמצאים "דמבו" ו"הליקופטר" למשל.

 

המבוכה היא מובנת ואין ספק שילד שגדל תחת מילות גנאי שכאלה עשוי לפתח תחושה רבה של מבוכה, אי נוחות וחוסר ביטחון עצמי. אלא שאת הכאב הזה אפשר למנוע באמצעות ניתוח פלסטי שכולל מהלך של הצמדת אוזניים. בסופו של התהליך הזה האוזניים ייראו הרבה יותר יפות והרבה פחות בולטות, כך שסופסוף הבדיחות על חשבונכם פשוט ייפסקו.

מאמרים נוספים באותו נושא:

ניתוח הצמדת אוזניים

מחירים

 

רוצים לקבל מידע נוסף והצעות מחיר לניתוח הצמדת אוזניים ? השאירו לנו פרטים בטופס צור קשר

ואנחנו נדאג למרפאות המומחים "יתחרו" על בעלות הניתוח עבורכם.

Verified by MonsterInsights